W październiku nabiłam na kasę rejestrującą sprzedaż, a co za tym idzie wystawiłam paragon. W grudniu klient zwrócił cały zakupiony towar. Jestem czynnym podatnikiem VAT i rozliczam się na zasadach ogólnych (podatkowa księga przychodów i rozchodów). Czy w tym przypadku powinnam dokonać jakichkolwiek korekt w prowadzonych ewidencjach i przede wszystkim jak anulować paragon z kasy fiskalnej?
Jowita, Polkowice
Przepisy podatkowe nie posługują się pojęciem anulowania paragonu fiskalnego.
Jak anulować paragon z kasy fiskalnej?
Jeżeli transakcja doszła do skutku, to nie ma możliwości jej anulowania. W przypadku, gdy sprzedaż została udokumentowana paragonem z kasy fiskalnej, a nastąpił zwrot towaru do paragonu, sprzedawca powinien dokonać kilku czynności, a mianowicie:
-
dokonać zapisu w ewidencji zwrotów towaru (zeszyt zwrotów), a pod zapis podpiąć oryginalny paragon zwrócony przez nabywcę;
-
sporządzić protokół zwrotu;
-
wprowadzić na podstawie ewidencji zwrotów zapis korygujący ze znakiem minus w:
-
rejestrze sprzedaży VAT;
- księdze przychodów i rozchodów.
Jak zaksięgować ewidencję zwrotów towaru w systemie wfirma.pl?
W celu zaksięgowania ewidencji w systemie wfirma.pl należy przejść do zakładki: PRZYCHODY » INNE PRZYCHODY » DODAJ INNY PRZYCHÓD » SPRZEDAŻ. W oknie dodawania przychodu należy zaznaczyć BRAK KONTRAHENTA i uzupełnić pozostałe dane (kwoty) zgodnie z danymi znajdującymi się w podsumowaniu ewidencji w wartości ujemnej (poprzedzonej znakiem minus). Po uzupełnieniu podstawowych danych należy przejść do zakładki ZAAWANSOWANE i w polu RODZAJ SPRZEDAŻY W JPK V7 wybrać z listy opcję RO.