Prowadzę sklep z materiałami budowlanymi i sprzedaż rejestruję za pomocą kasy fiskalnej. Dzisiaj przyszedł do mnie klient, który zakupił jakiś produkt, ale chciał go wymienić na inny w tej samej cenie. Czy w takiej sytuacji musi zostać sporządzona korekta paragonu i wystawiony nowy, a co za tym idzie - tworzyć protokół zwrotu towaru i dokonać wpisu w ewidencji zwrotów? Czy można to ominąć i załatwić to prościej?
Maciej, Toruń
W takiej sytuacji, jako że paragon powinien być rzetelnym dowodem sprzedaży, dokumentującym daną transakcję, należy:
przyjąć zwrot towaru,
sporządzić protokół zwrotu towaru oraz dołączyć do niego oryginał paragonu,
dokonać wpisu w ewidencji zwrotów ,
wystawić poprawny paragon.
Nie ma tutaj znaczenia, że wartość sprzedaży się nie zmieniła - istotny jest fakt, że pierwotna transakcja została anulowana, klient zrezygnował z towaru.