Deklaracja VAT UE a NIP kontrahenta
Chcę przygotować deklarację VAT UE, ale mam problem z transakcją, która ma charakter WNT tj. zakup w Chinach i odprawa na terenie Niemiec. Jaki numer ująć jako numer identyfikacyjny VAT kontrahenta ?
Irek, Wrocław
Miejsce importu towarów przy WNT
Zgodnie z art. 60 dyrektywy 2006/112/WE miejscem importu towarów jest to państwo członkowskie, w którym towary znajdują się w momencie ich wprowadzenia do Wspólnoty. Jeżeli towary zostały zakupione w kraju trzecim (w tym przypadku Chiny) i za pośrednictwem niemieckiego przedstawiciela celnego i podatkowego przeszły przez odprawę w Niemczech, to dalsze przemieszczenie towarów do Polski stanowi WNT, które podlega polskiemu VAT. Transakcję tę należy wykazać w informacji podsumowującej (VAT-UE). Ponieważ zgłaszającym towar do odprawy celnej była agencja celna w Niemczech, to w deklaracji VAT-UE należy wskazać ją jako kontrahenta dokonującego dostawy i – jeżeli jest ona zarejestrowana na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych – podać nadany jej w Niemczech numer NIP unijny, poprzedzony kodem DE.
Podatek VAT
-
Kaucja gwarancyjna a mechanizm podzielonej płatności
-
Limit zwolnienia z VAT a świadczenie usług na rzecz zagranicznych kontrahentów
-
Faktura split payment wzór - jak rozliczyć i wystawić dokument?
-
Świadczenie usług zagranicznych przez nievatowca - warto wiedzieć!
-
Wydłużenie terminu do odliczenia VAT – nowelizacja ustawy o VAT
Podatki dochodowe
-
Stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych
-
Zawieszenie działalności gospodarczej - konsekwencje w PIT
-
Opodatkowanie umów cywilnoprawnych - jaką formę wybrać?
-
Darowizna na rzecz walki z koronawirusem – jak rozliczyć pieniądze przekazane na zbiórkę
-
Wsteczne rozliczenie poniesionej straty z uwagi na COVID-19
- CRM (Customer Relationship Management) - co to jest?
- Jak zdobyć nowych klientów? Sprzedaż na Allegro dźwignią podczas kryzysu
- Jak tworzyć content? 12 narzędzi skutecznego content marketera
- Design Thinking, czyli jak badać potrzeby klienta i zyskać przewagę na rynku
- Płynna rozmowa wpłynie na relacje z klientem?