U pracownika zatrudnionego na pełen etat nastąpiła zmiana wymiaru etatu do ½. Czy w związku z tą zmianą należy poinformować pracownika na piśmie o warunkach zatrudnienia?
Klaudiusz, Suwałki
Co obejmuje informacja o warunkach zatrudnienia?
Informacja o pozaumownych warunkach pracy obejmuje:
obowiązującą pracownika dobową oraz tygodniową normę czasu pracy,
częstotliwość wypłaty wynagrodzenia za pracę,
wymiar przysługującego pracownikowi urlopu wypoczynkowego,
obowiązującą pracownika długość okresu wypowiedzenia umowy o pracę,
układ zbiorowy pracy, którym pracownik jest objęty.
Jeżeli pracodawcę nie obowiązuje tworzenie regulaminu pracy, w informacji pracowniczej dodatkowo wskazuje informacje o porze nocnej oraz przyjętym sposobie potwierdzania przez pracowników przybycia i obecności w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecności w pracy.
Zmiana wymiaru etatu a informacja o warunkach zatrudnienia
Zmiana wymiaru etatu zobowiązuje pracodawcę do poinformowania pracownika o warunkach zatrudnienia, gdyż na skutek zmiany wymiaru czasu pracy następuje zmiana limitu urlopu wypoczynkowego przysługującego pracownikowi. W związku z tym należy zaktualizować informację pracowniczą w formie pisemnej. Pisemne potwierdzenie zapoznania się przez pracownika z tą informacją pracodawca przechowuje w części B akt osobowych.
Ważne! Pracownika należy poinformować o zmianach warunków zatrudnienia w ciągu miesiąca od zmiany warunków. |
Zmiana wymiaru etatu nie powoduje zmiany normy czasu pracy obowiązującej pracownika, gdyż zgodnie z Kodeksem pracy norma czasu pracy wynosi 8 godzin na dobę, przeciętnie 40 godzin w 5-dniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym.