Poradnik Przedsiębiorcy

Ryczałt ewidencjonowany a miesięczna deklaracja

Jako formę opodatkowania mojej firmy wybrałem ryczałt ewidencjonowany. Zbliża się pierwszy okres rozliczeniowy w mojej karierze przedsiębiorcy. W związku z tym mam pytanie - czy muszę wysyłać do US jakieś deklaracje?

Damian, Pruszcz Gdański

 

Jeżeli chodzi o ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, podatnicy nie składają w trakcie roku żadnych deklaracji. Co miesiąc (do 20 dnia miesiąca następującego po miesiąca, którego wyliczenia dotyczą) jest Pan zobowiązany określić kwotę podatku do zapłaty oraz jeżeli wyjdzie ryczałt do zapłaty należy uregulować go w terminie. Co ważne nie wylicza się oraz nie opłaca się zaliczki za grudzień. Ostateczne rozliczenie ryczałtu ewidencjonowanego następuje w chwili złożenia rocznego zeznania podatkowego. Służy do tego formularz PIT-28, który trzeba złożyć w terminie do 31 stycznia (za rok poprzedni) w urzędzie skarbowym, właściwym dla miejsca zamieszkania. W zeznaniu rocznym rozliczona jest również ostatnia zaliczka za grudzień.